Sunday, November 06, 2011

לנו קיבוץ אחד

לפי השיר "ספירת מלאי" של נעמי שמר
מילים: ברכה
1.
הר נידח אחד, בין הגבול לים
וקיבוצניק חרוץ ועולה חדש גם.
שמונה כלבים, ארבע תינוקות
דגל אדום אדום ומיליון רעיונות
אידיאליסטיים גדולים וכולם בעננים
ועם כל זה יחד קיבוץ נקים.
2.
גופיה אפורה, מכנסיים כחולים
ומדי פעם אחד שעובד בלי בגדים.
גברים בפעוטון, נשים במטע,
תורנות מטבח ושמירה קצרה
משאית אחת ושבעים חברים
יורדים לים ושוחים ערומים.
לנו קיבוץ אחד, קיבוץ אחד קיבוץ אחד, אני זוכרת. אתם זוכרים?
3
איש גדול, איש קטן עם גריז במוסך
וטבח עם שפם מתרוצץ במטבח.
ג'ו אחד גדול, ג'ו אחד קטן,
חשמלאי קשוח ושרברב עם זקן
ואישה אחת ושמונה גברים
קודחים פלנג'ים בלי סוף עם המון חורים.
לנו קיבוץ אחד, קיבוץ אחד קיבוץ אחד, אני זוכרת. אתם זוכרים?
4
10 עוזבים, ואחד נקלט
ו-30 ילדים צוחקים במקלט.
בנות על הגגות, גברים במגדלים
כיתת כוננות על הדשא נרדמים.
ושומר אחד עם שפם גדול
מתהלך בקיבוץ ושומע הכל.
לנו קיבוץ אחד, קיבוץ אחד קיבוץ אחד, אני זוכרת. אתם זוכרים?
5
כל מוצא שבת יושב ראש אחד
ושלושים חברים מדברים בבת אחת.
12 בעד, מתנגדים שבעה.
ומי שרוצה סוציאליזם בבקשה
הצרכים שלי, הרצונות שלו
יש סבסוד לסיגריות אך לשוקולד. לא.
לנו קיבוץ אחד, קיבוץ אחד קיבוץ אחד, אני זוכרת. אתם זוכרים?

הר נידך אחד בין הגבול לים
וקיבוצניק חרוץ ועולה חדש גם.

No comments: